Frakt og retur

1. PRISER OG BETALING

Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK.

Hos oss kan du betale både med faktura og kort via Klarna Checkout.

Betingelser for betalingsutsettelse av faktura finner du i kassen.

Du kan også betale med Vipps.

 

2. FRAKT

Leveringstid er 4-6 uker

Du har også mulighet for å velge en annen leveringsadresse enn din private adresse.

Sjekk alltid varene når du mottar dem. Dersom varene er skadet under transport skal dette meldes inn til utleveringstedet samme dag som varen mottas.

Pakker som mot formodning ikke hentes og dermed kommer i retur til oss vil bli trukket for kostnadene dette medfører.

 

3. RETUR

Angreretten gjelder dessverre ikke for måltilpassede produkter, ref. paragraf 22 e i angrerettloven                           ( Se forbrukerkjøpsloven 23 ledd 4) Man har ikke angrerett eller returrett på varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjon

Avtalen er unntatt fra angrerett da produktene som selges til kunde er tilvirkningsvarer.                                         Det vil si varer som produseres til kunde på bakgrunn av spesifikke mål gitt av kunde.

 

4. REKLAMASJON

Skadet vare                                                                                                                                                                      -kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Er varene dine ødelagte? Vær vennlig å ta et bilde og send oss en mail, så hjelper vi deg.

Dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon.

Det skal reklameres innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen ved varen.

Vi refunderer rimelige fraktomkostninger som du måtte ha i forbindelse med returneringen av varen, når reklamasjonen er berettiget.

Når du ønsker å reklamere på et produkt, kontakt oss alltid på mail før du sender varen.

Dersom det gjelder transportskade gjelder fristen i punkt 2. Skaden skal meldes inn samme dag som varene mottas.

Mangel ved varen
- kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist 

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 be selger om retting. Levering av tilsvarende ting (Omlevering) er ikke et valg for kunden da det ved tilvirkningskjøp vil påføre selger uforholdsmessig store kostnader.  Dersom selger sørger for retting kan kunden ikke kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

• Retting 
Kjøperen kan kreve mangelen rettet. Retting skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelps- forsøk for samme mangel. kjøper skal ved avhjelp stille produktet til rådighet for selgeren. Dersom selger finner ut at det ikke foreligger en mangel må kjøper dekke kostnader selger har hatt i forbindelse med frakt av produktet.

• Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet. Dette inne- bærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen. 

• Heving
Dersom varen ikke blir rettet kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig. 

Retur på grunn av reklamasjon sendes til :

Lingardiner.no

Jakslandåsen 287 A

3440 Røyken